Sobota, 22 sierpnia 2020 | Komentarze 0

Wschodnia część Singli Olbrzymów i Przełęcz Karkonoska (1198mnpm)
Wolna sobota w górkach. Nie ma to jak wstać o 6. Żeby się za bardzo nie zmęczyć i nie zmoknąć na powrocie do Przesieki podjeżdżam sobie autem.
Na miejscu atakuję od razu single tracki Błotnik i Poświst. Ciekawie poprowadzone ale jakoś zakręty w prawo mi nie wchodzą płynnie.
Następnie po kolei Czart, Skrzat, kawałek Borowy pod prąd i kawałek Licho też pod prąd. Coś mi nie pasowało. Wszystko co najbardziej kamieniste i najbardziej strome podjechałem ale przypomniało mi się że dzień wcześniej czytałem na 1enduro że mają być zjazdy na koniec. A większość ludzi by tego zdecydowanie nie podjechała. W drugą stronę było całkiem ok, trafił się jeden podjazd i jeden drop.
Później znowu kawałek Borowy, Skrzat i podjazd Utopcem już szedł ciężko. Stwierdziłem, że jedna kanapka na śniadanie to trochę mało i zacząłem ... podjazd na Przełęcz Karonowską żeby coś zjeść. Po kilkuset metrach już mnie zaczęło odcinać ale łyknąłem jakiegoś marketowego żela, nabrałem wody ze strumyka i całkiem przyjemnie dostałem się do Schroniska Odrodzenie 1236mnpm w ok 33 min od szlabanu. Dla porównania 11 lat temu, kiedy to po raz pierwszy byłem na rowerze w górach zrobiłem podjazd w 22 minuty. Oczywiście nie mam się co porównywać z rekordzistami, którzy od samego Podgórzyna ok 12,5km jadą trochę ponad 34min a ja mierzyłem się na ostatnich ok 4,5km. Tym samym Karkonoską zdobyłem na rowerze po raz trzeci. A tu wpis z drugiego wjazdu.
Objedzony w schronisku frytkami i naleśnikami z jagodami ruszyłem przez Ptasi Kamień w dół z początku trawersem. Zahaczając po drodze o Suchą Górę i ścieżkę "Sucha" z Trailforksa. Na sam koniec jeszcze raz zjazdowa część Błotnika. Wydawało mi się jak by to była inna ścieżka. Po łupaniu po kamieniach i korzeniach na "Suchej" tym razem przynajmniej tak mi się wydawało przejechałem o wiele płynniej i ścieżka wydawała mi się o wiele fajniejsza.
Ogólnie wschodnia część singli rzeczywiście jest o wiele łatwiejsza i nie ma trudnych elementów ale brakuje mi płynności w moich przejazdach. Trochę się motam raz sztyca w dół później biegi zmieniać na podjazdach nieraz blokuje amora. Może sztywnym fatem było by prościej.. Mocno się dzisiaj ujechałem. w sumie ok 1400m podjazdów.
Do pełnego objechania Olbrzymów został mi zjazd Jagą i dłuższe leśne ścieżki Borowy i Perun.

Edit: 24.08
Okazało się że w tym czasie odbywał się jeden z 2 rajdów na którym ewentualnie planowałem się pojawić czyli Łapiguz we Wleniu. Jakoś nie zapisałem sobie przypomnienia i mi uciekło. Ale nie żałuję.