Piątek, 18 września 2020 | Komentarze 0

Ślęża - niebieski do Piotra
Dzisiaj było trochę krócej ale nie mniej ciekawie. Z Sobótki polami do Księża Małego i Świątnik, dalej niebieskim szlakiem przez Gozdnik, wymagający ale krótki podjazd na Świerczynę. Singiel Szweda sobie odpuściłem bo czarne ścieżki z Trailforksa jeszcze nie są na mojego skilla na początek, za to pojechałem " Brata Gangstera" - ciekawa odnoga Gangstera bez ścianki i trochę mniej kamienista - łatwiejsza bo czerwona ;) Później wjazd z Tąpadły w ok 23min na Ślężę. Chwila odpoczynku podjazd pod wieżę widokową. Tym razem lepszy widok i prawie bezwietrznie. Następnie całkiem przypadkiem zjazd niebieskim szlakiem. W zasadzie głównym celem na dziś był zjazd niebieskim szlakiem. Jak się okazało niebieski szlak rozchodzi się na 3 strony ze szczytu Ślęży. W każdym razie wybrałem ten środkowy jeśli chodzi o trudność. Ten co tydzień temu jechałem był bardzo trudny w wielu miejscach po prostu nie do zjechania. Na tym którego pokonywałem czyli "Niebieski do Piotra" w jednym miejscu sprowadziłem po najstromszych schodach a resztę jakoś się stoczyłem. Jak się okazało droga ma oznaczenie jako ścieżka enduro kolor czarny i rzeczywiście dla mnie był baardzo trudny ale jakoś dałem radę ;) Chociaż trochę przypadek że bez gleby. Na schodach coś dzwoniło mi w kole więc się zatrzymałem na obadanie. W dodatku że nie mam 3 szprych to kilka sie poluzowało na tyle że nyple dzwoniły o obręcz.Wydaje mi się że to był do tej pory mój najtrudniejszy zjazd jaki pokonałem. 1km i 250m spadku ale główną przeszkodą były kamienie. Dla porównania zjazd z Chełmca miał 750m i 214m spadku ale podłoże luźne - melafirowe* i szlak oznaczony jako czerwony w skali enduro, robiłem go po deszczu ale rzeczywiście on był najstromszym zjazdem jaki robiłem do tej pory. W wielu miejscach podpierałem się i leciałem bokiem dlatego muszę wrócić na Chełmiec w lepszych warunkach i zobaczyć czy da się go zjechać tak po prostu.

*- Melafir, paleobazalt – pochodząca z paleozoiku zasadowa, wylewna skała magmowa o strukturze porfirowej, migdałowcowej teksturze i szarofiołkowym, czerwonobrunatnym lub zielonoczarnym zabarwieniu uzyskanym wskutek wtórnych przeobrażeń. Młodopaleozoiczny odpowiednik bazaltu. :P