Piątek, 4 września 2020 | Komentarze 0

Ślęża i Radunia
W końcu trafiły się dość optymalne warunki (5 h wolnego czasu) żeby wyskoczyć w piątek na Ślężę. Miałem od razu uderzyć na Przełęcz Tąpadła ale stwierdziłem że przyda mi się rozgrzewka. Dojechałem więc autem do Sulistrowiczek i stamtąd lasem a później czarnym szlakiem wokół Ślęży dojechałem do Wieżycy (414mnpm).
Stamtąd Drogą Św Jakyba na Ślężę. Hmm nigdy nie jechałem ani nie szedłem tym szlakiem. Powiedzmy że jest mało rowerowy jeśli pokonuje się go pod górkę. Z górki oznaczony jest jako trudny rowerowy (przynajmniej na Trailforksie). Więc miałem ok 1,5km wypychu. Próbowałem jechać dalej niebieskim bo spotkałem się z opinią że jest na rower bardzo trudny... Schody zbudowane z głazów nie zachęcały nawet do próbowanie zjazdu. kiedy kamienie zmalały dało się zjechać aż do Drogi Piotra Włosta. Ale był to przyznam wymagający zjazd, może ze świadomością że miałem kask jakoś mi się bardzo dobrze jechało. Dalej od okolic Skalnego zszedłem z 30m w dół ale samo schodzenie z rowerem było zbyt męczące więc wszedłem i pojechałem już standardowo do przełęczy. Później Wdrapałem się na Sępią Górę (572mnpm) po drodze zastanawiałem się czy bym tam zjechał. Na szczycie okazało się że podchodziłem ścieżką "W lewo z Raduni" Kiedyś to zjeżdżałem i jest rzeczywiście wymagająca. Później szukałem ścieżki "Chrum" ale niestety po wycinkach widać tylko fragmenty i jest raczej nieprzejezdna. 2 lata temu był duży boom na Ślężę na enduro a teraz jakoś to przygasło i większość ścieżek z Trailforksa zniknęła - szkoda. Za to trafiłem na ścieżkę "Świerkowa" która jest oznaczona nawet na Mapy.cz. Od ostatniego mojego przejazdu widać że ta ścieżka nie jest oszczędzana i bardzo mocno wymyta. W większości tłucze się po korzeniach. Jakoś miałem wątpliwości na 3 dropach ale dojeżdżałem na nie sprawdzałem czy jest jak wylądować i skoczyłem wszystko. Na koniec ścieżka Suliwoods, sporo wody.