Poniedziałek, 29 czerwca 2020 | Komentarze 0

Bike Orient - Miedzierza
Chyba po raz pierwszy startowałem w Bike Oriencie. Do tej pory ominąłem jedną edycję w Ćmińsku, chyba 2 lata temu. Tym razem dla odmiany robiłem tylko zdjęcia startu giga i zakończenie.
2h przed startem przez pół godziny lało i pięknie przygotowało i tak błotnistą i wodnistą trasę.
Pojechałem sobie dystans mega. Mój pierwszy start od września - OrientAkcja. Od początku jechałem dość powoli. Na początek podjazd po błotnistej drodze do pk 4. Dojazd do pk 29 to już masa błędów i jazda na czucie. Niestety nie wstrzeliłem się i jadąc wzdłuż strumienia a właściwie prowadząc zarośniętą przecinką dotarłem do asfaltu. Trochę mnie to wybiło z rytmu i nie chciało mi się pakować tym razem po wysoko zarośniętej łące gdzieś w stronę rzeki. Odpuściłem.
Oczywiście następny punkt też niezbyt dokładnie ale później było już lepiej. Punkt na hałdzie wydawał się trochę beznadziejny, pojechałem za daleko tak jak większość być może przez tą większość przez co było trochę za dużo błota niż potrzeba i trochę chodzenia w kółko w poszukiwaniu hałdy.
Do pk 1 - żywieniowy dotarłem ze sporym kryzysem. Wielka szkoda, że nie było owoców ale najważniejsze że była woda. Mocno rozważałem ominięcie brodu na południe i okrążenie przez pk 7 i Sielpię. Napotkany wcześniej zawodnik proponował wspólną jazdę dalej ale ja odmówiłem i jeszcze chwilę posiedziałem na bufecie.
Po drodze stwierdziłem że jest trochę za daleko i jednak szkoda odpuszczać głównej atrakcji letnich edycji Bike Orient.
Zasugerowałem się jednak żeby kierować się na zachód od właściwego brodu z pomysłem żeby jednak go objechać. Ale że było z górki pojechałem prosto do rzeki Czarnej. Trafiłem na tylko jedne ślady piesze - jak się później okazało Krzysiek napierał tam z drugiej strony wcześniej.
Ja wybadałem, że woda sięga nad brzuch. W tym czasie przyjechał kolega który proponował ten wariant i z wzajemną pomocą go przeszliśmy. Punkt przy samym brodzie też podbiłem z wody bo jednak fajnie się było schłodzić dodatkowo, miałem nadzieję że choć trochę pomoże mi to na skurcze. Okazało się że tutaj było szeroko, jakieś 40 cm płycej i lina do pomocy. Dalej już jechaliśmy razem do końca przynajmniej taki był plan. Ja już ścinałem i kierowałem się głównie po śladach, kolega trochę przedobrzył z nawigacją i został trochę z tyłu. W efekcie bylem ok 10 min przed nim. Ale już wiedziałem że chociaż będę jechał kawałek wolniej lub się zatrzymam żeby poczekać to już będzie mega ciężko się ruszyć.

Już po 10-15km łańcuch strasznie rzęził w dodatku zapomniałem go przed startem nasmarować. Nie lubię jeździć w takim hałasie.
Miejsce 9/116
W sumie wynik nadspodziewanie dobry. Jechałem po prostu równym tempem takim jak założyłem sobie na początku.