Niedziela, 24 maja 2009 | Komentarze 1

Maraton MTB ŚLR Nowiny
Tak jak się spodziewałem zaspałem trochę i nie zdążyłem zjeść śniadania.
Do Nowin zabrałem się z Marcinem i Anią.
Wiedziałem czego się spodziewać po trasie maratonu i że będzie ciężko bo startowałem w Nowinach na BikeMaratonie 4 lata temu.
Na miejscu kilkanaście osób wiec spokojnie i kameralnie. Powolne przygotowania. Z upływem czasu zawodników przybywa ale i tak stawia się ledwie 200 osób.

Start.
Ustawiam się na końcu bo i tak jest mało zawodników więc nie będzie problemów z wyprzedzaniem.
Na początek organizatorzy przygotowali dość strome podjazdy i zjazdy więc stawka się szybko rozciąga, można się "delektować" w spokoju trasą. Na jednym ze zjazdów niestety łapię gumę. Osoba pilnująca przejazdu przez skrzyżowanie pomaga mi się z tym uporać ale i tak zmiana dętki zajmuje mi 7 długich minut!
Na trasie pojawia się coraz więcej błota, muld i piachu. Trasa w większości prowadzi przez lasy ale na odsłoniętych terenach podziwiać można okoliczne kopalnie. Na ostatnich kilometrach brakuje wody i natychmiast pojawiają się skurcze. Pod koniec chyba wszystkich za mną ogarnęła słabość bo mimo, że podchodzę pod wszystkie górki nikt mnie nie wyprzedza.
Podsumowując: prawdziwy maraton górski (nie to co jakaś Mazovia) trasa dobrze poprowadzona chociaż były odcinki których poprostu rowerem do maratonów nie dało się zjechać. Bardzo słabo mi poszło zająłem 60miejsce na 130 10/14 w kat M1 z czasem 3:07:20. Wygrał oczywiście lider czyli Marek Galiński z czasem 2:02:49!
W biurze zawodów.

Niektórzy się rozgrzewają...

niektórzy sobie "focą".

Po maratonie wiele rowerów wymagało porządnej kąpieli.

Kolega z teamu Rafał Kosecki ponownie zajął I miejsce na krótszym dystansie.

Marek Galiński

Duży plus dla ŚLR za bardzo dobry makaron!

wracając wysiadłem przed Moszczenicą i pokręciłem się trochę po lesie.

Ciekawe czy ktoś chciał tylko przejechać czy potrzebne mu było połowę szlabanu ;)