Sobota, 11 maja 2019 | Komentarze 0

Start Race Through Poland - Tąpadła
Dzisiaj miał miejsce start Race Through Poland przy okazji otwarcia sezonu na Welodromie. Na starcie pojawiło się kilka znanych mi osób. Prognozy na najbliższe dni są bardzo słabe więc oprócz dystansu ok 1400km to pogoda będzie największym wyzwaniem. Przejazd ok 100 osób przez całe miasto w obstawie policji przeszedł dość sprawnie. Na Bielanach gdy tylko policja się oddaliła, czołówka wystrzeliła. Zaczęło lekko padać przez ok godzinę. Jechało się dobrze więc miałem nadzieję, że uda mi się utrzymać tempo do przełęczy. Prędkość często dochodziła do 35-40km/h Jakoś na co dzień tak nie jeżdżę ale kiedyś trzeba rozruszać nogę przed Carpatia Dyvide. Ciekawostka jest to, że oprócz mnie jechało 2 zawodników na ostrych kołach. A przewyższeń na trasie ma być ok 15000m! Nie lubię jeździć siłowo bo szkoda mi kolan ale podjazd na Przełęcz Tąpadła - 384mnpm poszedł lepiej niż myślałem. Nawet byłem mocno z przodu jeśli chodzi o stawkę zawodników. Na przełęczy postałem trochę za długo bo mocno zmarzłem ale dzięki temu zebrało się nas w sumie 4 osoby na powrót do Wrocławia. Zjazd z przełęczy również był wyzwaniem przez cały czas dohamowywałem bo nie wiedziałem czy nadążę później za pedałami. Tempo momentami było lepsze niż z zawodnikami, może dlatego że w większości z górki co dla mnie w sumie nie było zbytnim ułatwieniem. Później zaczęło spadać bo Jurij trochę nie potrafił utrzymać koła a że robiło się ciemno i jechaliśmy głównymi drogami więc bezpieczniej jechać w grupie.
Tym samym dzisiejsze 122km jest najdłuższym dystansem od lipca zeszłego roku z Wisły 1200. Nigdy na ostrym poza miastem tyle nie zrobiłem. Niestety chyba cola w połączeniu z kadencją często przekraczającą 100 obrotów mocno podrażniły mi żołądek.

Zachęcam do śledzenia kropek zawodników