Niedziela, 7 kwietnia 2019 | Komentarze 0

Demo Day Giant - Ślęża - do pięciu razy sztuka
Udało się jakoś dojechać na Przełęcz Tąpadła na testy. Chociaż przez szosowy wyścig - Ślężański Mnich było to bardzo utrudnione.
Na miejscu byłem lekko spóźniony, w dodatku okazało się że zarezerwowany rower elektryczny Trance ma urwany hak ;(
Wziąłem więc zwykłego Trance 29" w rozmiarze XL. Trochę za duży ale jakoś się toczył. Pojechałem na Sępią Górę (573mnpm). Tam z samej góry zjechałem trasą "Z Raduni w Lewo" a później "Gangsterem". Trochę łatwiej mi się jechało niż moim fullem ale mam wrażenie że głównie to kwestia opon. Nawet na koniec ścianka w "Gangsterze" też bez większych problemów.
Później pożyczyłem Gianta Reign SX1. Tu już się uzbroiłem w ochraniacze na kolana. Na początek zaatakowałem "Gangstera" od dołu i po kawałku robiłem co ciekawsze odcinki. Później jednak pojechałem dookoła i zrobiłem po raz kolejny całą ścieżkę. W sumie zrobiłem 5 razy ściankę. Ale jak ten rower pięknie zjeżdża. Zdecydowanie lepsze wrażenia niż Trance (za dużo powietrza w oponach). Na podjeździe znacznie gorzej ale zjazd na oponach Minion 2,5" to sama przyjemność. Na duży plus także hamulce Sram Code R.
Ale testy Whyte jak i Gianta utwierdziły mnie w przekonaniu - jak na razie, że zakup Wheelera był dobrym wyborem. Może w sumie nie mam porównania bo nie testowałem rowerów ze skokiem 120mm. Więc co najwyżej potwierdziły że większy skok jest chyba jeszcze nie dla mnie. Może to kwestia rozjeżdżenia ale może docelowo w swoim rowerze zmienię kiedyś opony z 2,25" na 2,4" z większym bieżnikiem.
Na koniec zarezerwowałem jeszcze sobie Anthema 29" ale już odpuściłem na dzisiaj.
Szkoda, że nie udało się przetestować elektryka na tutejszych kamieniach. Elektryki maiły największe powodzenie. Może jeszcze będzie kiedyś okazja testować. A może za kilka/kilkanaście lat uda się zakupić takie coś.