Czwartek, 24 lipca 2014 | Komentarze 0

Gruzja - dzień 6

Dziś przedwczesna pobudka przez krowę o 5:00. Wokoło same łaki ale jej najbardziej smakowała trawa tuż przy namiocie. Kolejna pobudka o 8:00 ale suszenie ubrań i obfite śniadanie pozwala ruszyć dopiero o 11:00. Niedługo po wyruszeniu podpiąłem się do lawety i podciągnęła mnie na najstromszym podjeździe przez 3km. Potem trochę podpinałem Anię na ekspanderze do swojego roweru. Po kilkunastu kilometrach podjazdu dotarliśmy do dużego kurortu narciarskiego - Bakuriani. Jedziemy sobie wzdłuż licznych hoteli i nagle droga trochę niknie i robi się bardzo stroma a pojawia się wyciąg narciarski. Nie zastanawiając się zbytnio korzystamy z udogodnienia. 400m przewyższenia pokonujemy bardzo szybko. Na sam szczyt nie możemy już wjechać kolejką więc te ostatnie 300m okazało się mordęgą. Było tak stromo, że musieliśmy prowadzić do tego Anię po raz kolejny wziąłem na hol.
Dotarliśmy na przełęcz ale okazało się, że to nie ta i znaleźliśmy w dole drogę którą wygodnie wjechalibyśmy na samą górę wygodną szutrówką. Po dojechaniu na właściwą przełęcz (ponad 2500m) zatrzymał nas stacjonujący tam patrol policji. Wzięli paszporty i trzymali dobre 30min w pełnym słońcu.
Niesamowite wrażenie wspięliśmy się dzisiaj ok 1500m do góry a od przełęczy zaczynała się równina ciągnąca się dziesiątki kilometrów. Trochę takie mongolskie klimaty: połoniny, góry, owce, kozy, krowy, pasterze, jurty no i... psy. Raz aż 5 nas otoczyło. Tutejsze psy były naprawdę duże z wielkimi kolczatkami u szyi chroniącymi ich przez wilkami. Obóz rozbiliśmy ponad wsią z widokiem na jezioro i góry. Ze względu na bardzo silny wiatr wieczorem przywiązaliśmy namiot do kamieni.